Konfekcjonowanie towaru dla Twojej firmy przez firmę zewnętrzną
Współcześnie coraz więcej prac zleca się firmom zewnętrznym, które specjalizują się w konkretnych dziedzinach, dzięki czemu zamówione zlecenia mogą wykonać sprawnie i szybko oraz na bardzo wysokim poziomie. Jedną z tego typu usług jest na przykład konfekcjonowanie towaru. Outsourcing konfekcjonowanie jest często wybierany przez mniejsze firmy, które nie posiadają na przykład swojego parku maszynowego, linii produkcyjnych, a zatem większość prac musiałaby być wykonywana ręcznie.
Na czym polega konfekcjonowanie towarów
Na czym dokładnie polega konfekcjonowanie produktów oraz po co się je przeprowadza? Konfekcjonowanie towaru to inaczej „co-packing” – chociaż termin ten pochodzi z języka angielskiego, jest zwyczajowo używany również w Polsce. Oznacza różnego rodzaju działania na towarach, które dostarczane są na przykład w postaci palet, które trzeba odpowiednio oznaczyć i etykietować, posortować i pogrupować, a następnie odpowiednio zapakować. W grę wchodzą tutaj różne czynności – na przykład foliowanie na ciepło lub na zimno lub insertowanie. Chociaż brzmi to odrobinę skomplikowane, konfekcjonowanie towarów to po prostu taki sposób ich pakowania, aby w gotowej postaci mógł być oddany do sprzedaży detalicznej, wysłane do klienta lub przedstawiony jako gratis.
Konfekcjonowanie produktów – najczęstsze formy
W zależności od wielkości firmy zajmującej się konfekcjonowanie, cały proces może przebiegać różnie. Część prac może być wykonywana na liniach i taśmach, tam towary mogą być pakowane w odpowiedniej ilości, na przykład w postaci dwupaków przy sprzedaży promocyjnej. Znane jest również konfekcjonowanie produktów ręczne – wtedy to opakowaniem produktów zajmują się osoby, które muszą zrobić to wyjątkowo estetycznie i starannie. Dobrym przykładem takiej usługi jest na przykład tworzenie koszy, w których znajdują się różne produkty danej marki lub wielu marek. Takiego kosze można kupić na przykład przed okazjami typu święta Bożego Narodzenia, lub zamówić na przykład dla pracowników firmy jako prezent. Konfekcjonowanie towaru dotyczy oczywiście nie tylko artykułów spożywczych czy chemii – to również pakowanie produktów takich jak ubrania, bielizna czy biżuteria. W tym przypadku konfekcjonowanie to tworzenie określonych, zamówionych przez klienta setów, które będą następnie sprzedawane w takiej postaci. To zatem szeroki zakres usług, w zależności od zapotrzebowania konkretnego klienta.